Spring Lake Fishing

Spring Lake Fishing

L’estiu abans de l’últim curs de la carrera vam llogar una casa a la costa de Jersey amb uns amics. Un dimarts a la nit, cap a dos quarts de deu, vaig sortir de casa i vaig anar a la platja. Com que no hi havia ningú a prop, vaig treure’m la roba, vaig deixar-la apilada i em vaig capbussar al mar. Després de nedar uns vint minuts em vaig deixar anar perquè les onades em tornessin a la platja.

En sortir de l’aigua la roba havia desaparegut. Mentre rumiava què podia fer vaig sentir una remor de veus. Era un grup de gent que caminava per la platja en la meva direcció. Vaig arrencar a córrer cap a casa, que era a cinquanta o seixanta metre d’allà. Em va semblar que la porta era oberta. Com a mínim, s’hi veia llum. Però no va ser fins a l’últim moment, fins que no vaig ser-ne ben bé a tocar, que em vaig adonar que era una porta mosquitera. La vaig traspassar de ple.

Em vaig trobar al bell mig d’una sala d’estar on hi havia un pare i dos nens petits que miraven la televisió asseguts en un sofà, i jo era allà, davant seu, nua de cap a peus. Vaig girar cua i vaig sortir disparada per la porta mosquitera que acabava d’esbotzar. Vaig tornar a la platja com una bala i vaig continuar corrent en línia recta fins que vaig trobar la roba. No sabia que en aquelles aigües hi hagués una ressaca tan forta. Les onades se m’havien endut molt més enllà d’on havia entrat a l’aigua.

L’endemà al matí vaig tornar a la platja per buscar la casa amb la porta mosquitera esbotada. La vaig trobar. Vaig pujar els graons que duien a la casa i, quan ja em disposava a trucar al que quedava de porta, vaig veure que aquell home em sortia a rebre. Em vaig posar a tartamudejar i, finalment, vaig poder excusar-me:

–Escolti…miri…em sap molt de greu el que va passar ahir i… li volia pagar la porta…

Ell em va tallar i, enlairant les mans en un gest ben expressiu, em va contestar:

–No puc acceptar res, maca. Ha estat el millor espectacle que hem vist en tota la setmana.

Nancy Wilson. Collingswood, Nova Jersey

